From My Cozy Li'l Corner
Leader in Our City : Day 2
by sarangkhj @
www.liezle.blogspot.com
翻譯:吉@Legend Kim(www.legendkim.com

 This is the 2nd day that leader is here in our city. The place where he is staying is nice and cozy. It is very private; this is probably why he chose to stay here for a number of days. Since his arrival only very few have seen him as he has just stayed in his room.

Leader arrived around 4 pm yesterday. It was very hush-hush. The car brought him directly to the back of the resort where there is a single big unit. It's a stand alone building and not attached to the main building. It is still right beside the main complex. It is one storey, with 3 bedrooms. Only his companions went to the lobby to facilitate the checking in.

He did not go out at all yesterday. He stayed in his Villa the whole time.

Today, at around 11:00 am, he left to go to a spa in another building or place. This was not very clear. The resort is equipped with spa facilities and services. But the impression I got was that he went somewhere else for a spa service.

His friends or companions have friends who came to check in at the resort also because they were fans of Kim Hyun Joong.

今天是隊長在我們城市的第二天,他所在的地方很漂亮,很舒適。
那裡非常的幽僻,這或許就是他為什麼選擇在這裡待上幾天的原因,從他到達以後幾乎沒有人看到他,因為他一直呆在他的房間裡。

隊長大概是昨天下午4點到達的,非常的秘密,汽車直接把他送到了度假村後面的一個很大的獨立的單位,這是一個獨立的建築,不依附於主建築,但仍然是在主建築群的旁邊,房子只有一層,有3個房間,只有他的同伴們去大廳辦理入住手續。

昨天一整天他都沒有外出,他一直呆在他的別墅裡。

今天,差不多上午11點,他去了另外一個地方做SPA,這個不是太清楚,這個度假村有水療設施和服務,但我感覺他是去了別的地方做SPA。他的同伴們也有朋友入住了這個度假村,因為他們也是金賢重的粉絲。

菲律賓度假後記Day3

出處:sarangkhj @ http://liezle.blogspot.comgerrij1 @YT
3rd day in Cebu : Plantation Bay

中文翻譯:GIGI熱心提供

Leader was initially booked at Imperial Palace resort but he did not push thru, maybe because it was crowded and more people will recognize him. He then checked in at Mactan Isla Resort and Spa in Lapu-lapu. He stayed at Isla resort because he is friends with the owner. There was no booking for him there. His friend probably offered and he obliged

 一開始,隊長(金賢重)於皇宮度假村【譯註】訂房,但並沒有去。也許是因為那裡的人潮太多,太熱鬧,許多人會認出他來。最後他選擇拉布拉布市的麥丹島水療度【譯註】假村度假。之所以會選擇待在這個度假村,是因為度假村的老闆是他的好朋友。他並沒有在度假村(事先)訂房。或許是他接受了朋友的建議(選擇待在那個度假村)。
【譯註】度假村的名字,譯者並不十分了解菲律賓的旅遊地點,只簡單做點查詢,若有誤,請見諒。

 Initially he was set to stay at Isla resort for 3 days. However, he checked out on June 21 at 3 pm. He wanted to swim either Monday am or Sunday night and was not able to due to the pool being chlorinated. I heard another version of the reason why he could not swim but I will not get into that. But he was able to swim one time. He has a nice body according to people who saw him (we know that already). he he he

最初他只預定待在度假村裡三天,但他於6月21日下午三點退了房。他本來想也許可以在星期一早上或星期天晚上去游泳,但泳池在做清潔,所以並沒有成行。我也有聽說他無法游泳的另一個理由,但我想在此就不多說了。但他還是得以(到泳池)游泳一次。聽那些看到他的人說,他的身材很好(我們早就知道了)嘻嘻嘻…

 So, Leader moved to Plantation bay resort on June 21 at past 3 pm. That night his group went out for dinner.

最後,隊長(金賢重)6月21日下午三點後(於麥丹島度假村退房之後)轉移到莊園度假村【譯註】。他和他的一群朋友到外面吃晚餐。
【譯註】度假村的名字,譯者並不十分了解菲律賓的旅遊地點,只簡單做點查詢,若有誤,請見諒。

June 22, 2010, an angel (he he he) booked a room for me and my family at Plantation Bay resort and spa. I was not sure if he was really there; I hoped and prayed he would be. I was there anyway for my family.

6月22日2010年,一個天使【譯註】(嘻嘻嘻)幫我和我的家人在莊園度假村訂了房。我並不確定他(金賢重)是不是真的在那裡;我只希望並祈禱他真的在那裡。不管怎麼樣,我還是為了我的家人去了(度假村)。【譯註】這裡指的是作者的朋友

 After settling into our room, we went around the resort. We went inside their gift shop and after awhile, two big guys came inside- his two bodyguards. OMG! I thought to myself, leader is really here. The 2 security guys just looked around.

安頓好我們的房間,我們(作者及其家人)到度假村四處繞繞。我們到了度假村的禮品店,過了一會,有兩個壯碩的男子走進來 - 是他(金賢重)的保鑣。我心裡想,我的天呀!他真的在那裡!而兩個保鑣也只是四處看看而已。

We continued with our walk, my companions wanted to ride the cart as they were getting tired from walking. I flagged down a cart and there sitting was Laura, the Korean interpreter. I sat down beside her. This really confirms that leader was here. She got off at a building and I noted this building as this could be leader’s room and it was. The 2 security guys I saw in the gift shop were there and got on the go cart as well.

我們繼續走我們的,走到累了,我同行的朋友想坐他們(度假村)的車【譯註】。我招下了一輛車,(看到)車上坐著韓國的翻譯Laura。我坐在她身邊,非常確定隊長真的在這(度假村)。(Laura)在一棟建築物前下了車,而我記住了這棟建築物,因為這裡可能是隊長的房間,而也確實是。我看到之前看到的那兩個保鑣也坐上車了。
【譯註】這裡指的是度假村中繞行的車子

We then went to the restaurant to get drinks. Leader’s friends (my friends said they were his dancers and make up artist) were having lunch there. There were around 9 guys, including the bodyguards and 3 girls, including Laura with Leader in this trip.

而後我們進了一家餐廳喝飲料。(看到)隊長的朋友在那裡吃午餐。我朋友說他們是(金賢重)的伴舞和化妝師。(金賢重)此行有九個人,保鑣,三個女生,Laura跟隊長(金賢重)。

We went to the pool to swim. At around 4 pm, leader’s companions went to the pool to swim. No sign of leader.

(之後)我們到了泳池游泳。下五四點左右,隊長同行的朋友也到了泳池游泳,但仍不見隊長的蹤影。

I invited two friends to come visit me at Plantation. They arrived at 5 pm. They went around the resort in the hopes of seeing leader. I stayed at the pool with my family.

 我(之前)邀請了兩個朋友一起來度假村找我,他們在下午五點到。他們在度假村裡晃來晃去,期望能看到隊長(金賢重),而我則跟我的家人待在泳池。

KHJ's dancers swimming 22 june 2010.avi

 

At 5:30, the KHJ group stopped swimming and left. At around 6:30 pm my friends came back and reported that they did not see leader at all. I then decided to stroll around the resort with them. I showed them first the other fresh water pool. It was in an elevated place with just 4 steps. We looked around. As we walked down the steps out of the pool area and back to the main walkway, I heard voices.

下午五點半,賢重的一群朋友離開泳池。六點半左右,我的朋友們回來報告說他們完全沒有看到隊長。我最後決定跟著他們(作者的朋友)到度假村裡走走。我介紹他們另一個只有四階高的游泳池。當我們離開游泳池回到走廊,我聽到講話聲。

At the end of the step, I looked up and there walking towards us was leader with 3 other companions. Leader looked at us, paused and smiled. He really paused and he looked like he was waiting for a reaction from us. Our eyes met and I smiled. We continued walking like it was any other ordinary day. That was around 6:43 pm. When we were at a distance where he couldn’t see us, that was the time we freaked out. HA HA HA. Beforehand, I told my friends that we just have to be relaxed and not disturb him. I wanted him to have a relax time here and not be harassed.

站在最後一階,我抬頭看到隊長(金賢重)與三個同行朋友向我們這個方向走來。隊長看到我們,停下來並微笑。他真的停了下來,而且看起來像是在等我們的反應。我微笑著和他對看,然後我們繼續若無其事地走我們的,此時是六點四十三分左右。等到隊長走到看不見後,我們才興奮不已!哈哈哈!我原本就告訴我的朋友們,我們必須要很從容地,不要打擾到他。我希望他在度假村有個放鬆不被打擾的假期。

That moment we met him was played out like in a slow motion movie. Our hearts really stopped. It was like everything was moving at a very slow pace.

我們遇到他(金賢重)的那一刻,一切像電影中的慢動作播放。我們的心真的停止了跳動。真的好像全世界以一個非常慢的步調在運轉。

That time he was walking was the time he just came from playing soccer with his friends at the tennis court. Talk about being a soccer freak, he he he. He was wearing a sleeveless gray shirt with some print or design and board shorts. He had his hair in the same way when he arrived, the small ponytail on top of his head. He was sweating but still looked good. He was talking and was having fun with his companions. His other companions walked out of the tennis court after awhile.

(遇到賢重的)那時候,是他剛從網球場與他的朋友踢完足球回來,談論著他們是足球迷。嘻嘻嘻!他(金賢重)穿著灰色無袖印著圖樣的上衣和海灘褲;而髮型就有如他剛到菲律賓時一樣,綁著一個小小的馬尾在頭頂上;汗流浹背但還是很帥;和他的朋友們談笑風生。過一會,(金賢重)其他朋友才從網球場走出來

My friends and I continued our stroll. We were floating the whole time. I went back to the pool where my family was still swimming.
我和我們朋友則繼續漫無目的地散步。之後我回到我家人還待著的泳池。

My two friends decided to stroll some more in the hopes of seeing him again. I decided to swim then as I have already seen leader. At around 7:15 pm, my friends’ texted that they got information that leader and his party of dancers will have dinner at Galapagos beach (the beach area of the resort where there is a bar. Tables and chairs are set up for guests) where there will be a cultural show. They decided to stay there and wait for him. I opted to stay in the pool and continued swimming.

我另外兩個朋友決定散步到其他地方,期望還能再見到他(金賢重)一面。反正我已經看到隊長了,我則決定待在泳池游泳。七點十五分左右,我朋友傳簡訊給我說他們得到消息說隊長和他的一群朋友將會在Galapagos beach吃飯。他們決定待在那邊等他(金賢重);而我選擇繼續游泳。【譯註】作者簡單介紹了一下這家餐廳,與賢重無關,遂未翻譯出來。

At around 7:30 or so, I saw leader’s friends and one bodyguard enter Kilimanjaro restaurant beside the pool where I was. I thought, maybe they are not joining leader in the beach area. However, after 10 minutes or so, leader comes in with the rest of his party. They started ordering and chatting. I couldn’t believe my luck. He was on a table right beside the pool. I had a very nice view of him eating. He did look up from his eating once and saw me in the pool. No one else was swimming, except me and my family (I was with 3 family members). I got a video of him (discretely, without him noticing) while eating. The video is dark and not so clear but at least I got something.

好像是七點半左右,我看到隊長的朋友和一個保標進入泳池附近的Kilimanjaro餐廳。我想也許他們並沒有要跟隊長在Galapagos beach吃飯。但過了十分鐘左右,我看到隊長跟他其他的朋友一起進入了那家餐廳(Kilimanjaro);他們點了餐後開始聊天。我真不敢相信我的好運,他就坐在泳池邊的桌子。我可以從我的角度清楚看到他吃東西。用餐期間,他從來沒有一次抬頭看我在泳池這邊。除了我和我三個家人以外,沒有人在游泳。我錄下了他整個用餐過程,雖然影片有點暗,但我至少拍到了些什麼。

KHJ eating dinner, 22 june 2010.avi

Near 8 pm. my friends came to the pool as they heard that he was in the pool restaurant. I asked them to get a video of him while eating. They were able to position themselves at the top of the steps of the slide outside the restaurant. Aside from my friends, staff from other departments went in groups of 3 and 4 to look at leader in the restaurant. Everybody kept their distance and just looked at him from outside the restaurant. They were so excited to see him but only observed from afar. Even the cooks and kitchen staff stared at leader from the kitchen, just observing him.

快要八點的時候,我朋友們聽到他(金賢重)在泳池邊的餐廳用餐而來到游泳池。我叫他們錄下他(金賢重)用餐。他們在餐廳外找到最合適的位置。除了我的朋友們以外,度假村的其他三四個員工進入泳池想看隊長。所有的人都保持著距離,只在餐廳外看著他。大家看到他都很興奮,但就只是遠遠看著。甚至連廚師和廚房裡的員工也從廚房盯著賢重看,但還是僅看著而已。

At 8 pm, the pool was closed for cleaning and we had to stop swimming. I decide to eat at the restaurant. As we entered the restaurant, leader and some oh his companions looked up. I caught his eye again. I just went to a table and sat down. I purposely sat with my back to him coz I know I will not be able to help myself from staring. After awhile, I did turn casually and looked at him. He also turned to look up and our eyes met again. My heart stopped again. I am getting heart burns from this, he he he. I just looked away, as if just like nothing. I don’t know how I managed to sit there and not rush to him and just hugged him. I glanced at him again at another time and just perfect timing, he would also look up and catch my eye.

八點,泳池要關了,而我們也必須離開。我決定在那家餐廳吃飯 (賢重吃飯的那家餐廳)。當我們走進餐廳時,隊長和他們朋友們抬頭看向我們,我和他的視線再次對上。我只是走到餐桌坐下。我故意坐在背向他的位置,因為我知道不然我無法克制自己不去盯著他。不過一會,我還是不經意地轉頭看向他,他也抬頭看向我,視線再次對焦。我的心再度停止跳動,我想會因此而胃痛,嘻嘻嘻!我只能若無其事看向別處,我不知道我該怎麼克制自己只坐在那裡而不起身衝向前去抱他。我再度掃了他一眼,而就是這麼巧,他又抬頭對上我的視線。

They chatted while eating. I heard kimchi being delivered to their table. He has a loud voice and would stand out from the rest or maybe I have his voiced memorized and so I can pick out his voice from the rest. Anyway, I enjoyed my meal while listening to him talk to his companions. After he was done, he left ahead of the others. He stood up, one bodyguard went ahead, he followed and another bodyguard followed him. Laura also stood up to go after him but she came back to the table. I was able to video this but very short. The staff said kamsamhamnida to him and he slightly bowed in return.

他們邊吃飯邊聊天,我聽到他們點的泡菜上桌。(賢重)的聲音很大,而總能讓我聽著很清楚,又或許是因為我已經深刻記住他的聲音,所以在眾人之中都可以認出他的聲音。不管怎麼樣,我很享受在進餐的同時聽著他跟他朋友聊天。用餐結束後,他先行離開。當他站起來,他其中一個保鑣走在他前面;另一個保鑣在他後面(保護著他)離開。Laura原本也站起來跟著賢重,但後來又回到餐廳。我有錄下這段但非常短。餐廳的員工向他說”康撒哈迷達”(韓語的謝謝),而他則微微躬身做為回禮。

KHJ leaving the restaurant 22 june 2010.avi

After eating, I went back to the room. We got information that his group was going out and that they were at the lobby. Maybe they will hang out somewhere. At around 10 pm, my family and I went swimming again. When we passed by his room, we heard voices inside. So, I’m not sure if he really went out or stayed in. They were booked in Iguaso building with 3 or 4 rooms (not too sure) sharing an open sala. It had a big veranda and it was slightly covered with trees. Plantation bay has different names for each of their buildings and places. The reception lobby was called Alcatraz, the buildings are named from A to Z.
吃完飯後,我回到了房間。我們聽到消息說他們(賢重和其朋友們)在大廳準備要出去,也許是他們想去哪裡打發時間。十點左右,我和我家人又要去游泳。我們經過他(賢重)的房間,聽到裡面有講話聲,所以我不確定他是不是出門了還是待在房間裡。他們在Iguaso訂了三到四間的房間(不是很確定)。【譯註】作者簡單介紹了一下度假村每棟建築物的規劃,與賢重無關,遂未翻譯出來。

 I went to sleep that night contented to be in the same place as leader.

那晚,我帶著與賢重同處在相同地方的滿足進入夢鄉。

img_228_2291_0.gif

感謝GIGI熱心的幫我翻譯(啾一下)

arrow
arrow
    全站熱搜

    夜玥璇 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()